Tuesday, May 26, 2009

Penjenayah JuruFoto Cyber !!! (Berita Benar)






Special Edition

A

B

C


D


E


F



G


H



I


J
K

L
M
N
O

P
Q

R

S
T

U
V

W

X

Y

Z
A1
A2

A3


A4


A5

A6

A7

Sudah lama tak berlaku kejadian seorang jurufoto menipu dengan mengaku hasil kepunyaan orang lain sebagai haknya.Kali ini terjadi lagi dimana seorang jurufoto/bloger telah mencuri foto2 kepunyaan grand sifu kita yaitu dome.
Gambar2 yang dicuri itu telah dibuang watermak asal kemudian diletakkan watermak blognya.Siap letak jenis kamera dan lense..hebat betul penipuan mamat sekor ni..Yg komen kat blog pembohong tu pulak siap puji macam2..Macam ini punya orang pun ada dlm dunia ni..ni dia link galeri si penipu besar ni..
http://skatype.blogspot.com/http://skatypegalery.blogspot.com/tolong sebarkan maklumat ini agar orang ramai tidak tertipu dengan mamat ni..sapa2 yg rajin boleh pergi komen kat blog dia..tanya dia gambar2 ni curi ke atau ambik sendiri..
dikatakan bahawa wanita2 yang dijadikan gf mamat ni hanyalah sementara dan diorang pun tak tahu tentang prangai buruk mamat nih. Sumber juga mendapati ada penipuan pada nama dan sebagainya.
http://skatype.blogspot.com/ (sudah di tutup malam tadi selepas mengetahui penipuan dia diketahui)http://skatypegalery.blogspot.com/http://skatype.wordpress.com/ni plak kat myspace : http://www.myspace.com/briecwfliedmaklumat terkini ( 26 mei 09 )

- nama betul : Mohd Izani M. Bakri (menyamar menggunakan nama 'tengku' dan mengaku sebagai kerabat di raja terengganu)
- asal : Machang, Kelantan
- pelajar cosmopoint kuala terengganu (sudah sebulan lebih tidak hadir di kolej dan tidak hadir pada final exam) (Kerana dia rosak satu nama)

- terlibat dalam penipuan jual beli kamera , mencuri & menjual gambar2 hak milik orang lain di internet dan mengaku hak dia


Sumber2 Diperolehi :
harap korang bagi pendapat, pandangan, atau apa2 sahaja comment. jaga bahasa dan tingkah laku okey.

2 comments:

cyruscope said...

salam bro, lama tak dengar citer.. aku lo... senior cosmo KT dulu.. aku dah follow ko nyer blog...~

Unknown said...

walekomsalam. hah ni best ade ada followers. xkan xkenal bro, nmpk cryusdavirus da ingat ko. hahaha